søndag 16. september 2012

Avokadodipp

Du trenger :

1 avokado.
0,5-1  lime
1-4 ss  naturell yoghurt
Fersk hvitløk(1-2 fedd) etter smak, gjerne kinesisk
Krydder, jeg brukte tzatziki krydder(da kan du droppe fersk hvitløk). Bruk f.eks salt, pepper, litt chili, provence krydder, dill osv. Prøv deg frem!


Slik gjorde jeg det :

Jeg har kutteboks til stavmikseren min, kutt/rør godt mellom hver gang du tilsetter noe. Delte en avokado i to, kastet steinen og skrapte det myke ut og hadde i boksen. Delte en lime i to og skvisja juicen av en halv oppi. Ha i hvitløk. Ha så i litt og litt naturell yoghurt om gangen til det blir passe kremete, greit å ikke bruke for mye da det kan dominere en del.
Smak og se om det trenger mer juice. Tilsett litt og litt krydder, smak deg frem :)  Hvitløken trenger ofte litt tid for å sette seg i smak, så greit å ikke overdrive.

Kanongodt å dyppe gulrotstaver i. Ha gjerne et fat fremme med gulrot, agurk, paprika, cherry/plommetomater, spekeskinke og kålrabi. Kålrabien syntes jeg var alt annet enn godt å dyppe i dippen, men smaken er vel som baken.

Note to self : kanskje godt med syltet ingefær til?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar